Herkulliset hortapihvit maistuvat kaikille!

Herkulliset hortapihvit maistuvat kaikille!

Kun villivihanneksia nousee pian maasta enemmänkin, voit valmistaa herkullisia hortapihvejä, jotka maistuvat nirsoimmillekin ruokailijoille. Kokeile seuraavaa helppoa reseptiä, josta riittää syötävää neljälle hengelle. Nämä hortapihvit ovat  gluteenittomia ja laktoosittomia. Voit käyttää munan sijaan myös juustoraastetta. Silloin raastettua kesäkurpitsaa kannattaa valuttaa ennen pihvien tekemistä. Mikäli pidät juustosta, voit lisätä sitä muutenkin tähän reseptiin ja saat silloin entistä enemmän proteiinia.

  • 4-5 keskikokoista kesäkurpitsaa raastettuna
  • Paljon silputtua hortaa, esimerkiksi pari litraa nokkosta (jotka vaativat nopean ryöppäyksen) ja vajaa litra vuohenputkea ja voit yhdistää useampaakin villivihanneslajia
  • 6 lehtikaalin lehteä pieneksi silputtuna
  • 4 dl gluteenittomia kaurahiutaleita
  • 3-4 tl psylliumia
  • 6 kananmunaa
  • suolaa, pippuria, valkosipulia, sitruunamehua, tuoretta rosmariinia, timjamia tai maltillisesti minttua

 

Valmistus

Vatkaa kananmunat rikki ja lisää psyllium turpoamaan pariksi minuutiksi. Lisää mausteet, raastetut kesäkurpitsat, villivihannekset ja lehtikaalisilppu. Anna taikinan tekeytyä hetken aikaa ennen paistamista. Oleellista on saada aikaan rakenne, joka pysyy kasassa. Paista pihvit molemmin puolin oliiviöljyssä pannussa. Mikäli haluat rapeamman pinnan, paista hortapihvit voissa.

Voit tehdä pihveistä myös uuniversioita ja muotoilla niitä luovasti!

PS. Yläkuvassa tarjoiluehdotus: silputun kuusenkerkän ja survotun puolukan yhdistelmä (ripaus sokeria/hunajaa mukaan) on aivan huikea näiden pihvien kera!

Haluatko lisää villivihannesreseptejä?

Tutustu 21.4. alkaneeseen villivihannesverkkokurssiin ja alan johtavaan oppaaseen, Hulluna hortaan -kirjaan, jonka saat nykyään välittömästi ladattua e-kirjana.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.